Logo Vakantiehuisjes.nl Logo Vakantiehuisjes.nl
  • Actueel & betrouwbaar
  • Direct boeken
  • Lage prijzen

Vreemde vakantieklachten

Vreemde vakantieklachten

Iedereen hoopt te genieten van de vakantie en lekker uitgerust weer thuis te komen. Maar ook op je vakantieadres kan het soms niet helemaal zo zijn als jij had gehoopt. Zijn er bijvoorbeeld problemen met jouw vakantiewoning dan hoop je dat het snel is opgelost of dat je een vervangend vakantiehuisje kan krijgen. Loopt het allemaal minder soepel dan is het verstandig om een goed onderbouwde klacht in te dienen. Daarmee kan je wellicht voorkomen dat een ander later met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd.

Klachten tijdens de vakantie

Ieder jaar zijn er natuurlijk een aantal klachten omdat het aantal vakanties ook steeds meer toeneemt. Thomas Cook, de bekende reisorganisator verzamelde samen met de Organisatie voor Britse reisagenten en de Britse krant the Telegraph echter een aantal klachten die wel heel bijzonder zijn. Sommige reizigers hebben blijkbaar heel andere voorstellingen van het buitenland en worden verrast door de realiteit. Hieronder een aantal klachten die daadwerkelijk werden ingediend.

Lees ook: Tips om vakantiestress te vermijden

Kleding

Al mijn kleding is verknoeid door het vele transpireren dat ik tijdens de vakantie heb gedaan. De touroperator had vooraf veel duidelijker moeten vertellen hoe warm het in Portugal kan zijn in de zomer.

Op straat kocht ik een mooie Ray-Ban zonnebril voor 5 euro. Nu blijkt dit een vervalsing te zijn.

Er lagen veel te veel zwarte koffers op de transportband. Hierdoor heb ik mijn eigen koffer niet kunnen terugvinden.

Het land en de mensen

Onze vakantie brachten we door in Barcelona. De receptioniste sprak Spaans, bijna alle eten was Spaans en er waren veel te veel Spanjaarden in de stad.

We hadden niet verwacht dat we met een boot van het ene eiland naar het andere zouden worden gebracht.

We vinden dat het de taak van de touroperator was geweest om ons te waarschuwen voor luidruchtige en onhandelbare gasten.

Het kostte ons 9 uur vliegen om op Jamaica te komen en Amerikaanse gasten in hotel hadden maar 3 uur over de reis gedaan. Daarvoor wensen we gecompenseerd te worden.

Niemand had ons verteld dat er zulke grote vissen in de zee zwommen. Onze kinderen kwamen doodsbang weer op het strand.

We hadden een all-inclusive excursie naar een waterpark geboekt. Daar aangekomen bleek dat we zelf zwemspullen hadden moeten meebrengen.

De overnachting

We hadden een kamer geboekt met twee aparte bedden, maar kregen een tweepersoonsbed. Hierbij wens ik de touroperator verantwoordelijk te stellen voor de ongewenste zwangerschap van mijn echtgenote.

Ik ben gebeten door een mug. Niemand had ons van tevoren verteld dat deze hier voorkwamen.

Ik heb mijn eenpersoonskamer vergeleken met een driepersoonskamer en deze was veel groter.

Eten

Tijdens mijn vakantie in Goa, India verkochten ze in vrijwel ieder restaurant curry. Ik hou niet van pittig eten.

De lokale supermarkt was tijdens de middag gesloten vanwege de siësta. Als ik in die periode wat wou kopen, was dat compleet onmogelijk.

Er was geen eiersnijder aanwezig in de keuken van ons appartement.

Ik denk dat in de brochure vermeld zou moeten staan dat de lokale supermarkten geen gewone koekjes verkopen. Ik vond alleen maar vreemde merken in de schappen.